2013. május 16., csütörtök

Vannak napok

Vannak napok, amikor az ember azt érzi, összecsaptak a hullámok a feje felett. A legapróbb neszre, nézésre, akár egy szóra is hirtelen felkapja a vizet és kiabálni kezd. Persze a család sokszor nem érti, hisz most sem voltak hangosabbak, nem néztek csúnyábban és megint csak egyszerre hárman - négyen beszélnek az emberhez, akkor meg most miért? Azt sem tudjuk hova kapjunk, hisz minden fontos, mindennel el kell készülni időben és nem hanyagolhatunk senkit. Nagyon nehéz, de meg kell állni! Át kell gondolni az elkövetkező teendőket, a rendelkezésre álló időt és fontossági sorrendet kell felállítani. Borzasztó nehéz :( Sajnos a sok kapkodástól az ember még fáradtabb, nehezebben teljesít és ingerült lesz. Persze a gyerek is akkor ébred, vagy éppen nem akar elaludni, vagy szomjas, vagy csak éppen nem ér el valamit, amikor nekünk ezer dolgunk lenne. Na jó, hétköznap 7 - 15.45 - ig elvileg enyém a lakás, nincsenek körülöttem a gyerekek, de annyi mindent szeretnék megcsinálni, új ötleteket megvalósítani, közben jönnek a rendelések és amikor azt gondolom, végre útól értem magam, akkor beesik valami nagy, amire nem számítottam. Persze, ez nagyon jó, de kezdődik újra a kapkodás és tornyosul minden.
Van viszont egy nagyon jó és mindenki, aki hasonló cipőben jár, mit én, egy elérhető dolog. A reggeli edzés. Na, nem a konditeremre, a nagy beruházást igénylő dolgokra gondolok és nem is a dvd előtt végzett nyugdíjas tornára, hanem az edzésre!
Több éven keresztül éltünk úgy, hogy minden reggel szépen 4.30 - kor felkeltem és mire a család felébredt, addigra ki is jöttem a zuhany alól és nem volt fennakadás. Az elmúlt 2 évben azonban ez kimaradt, mert nem igazán volt rá időm és persze fáradt is voltam. A Férjem kedvenc mondata " Arra van ideje az embernek, amire szakít " . Igaza van ! Sajnos van egy betegségem, ami a legkisebb szülése után csak rosszabb lett. Már odáig jutottam, hogy reggelente nem tudtam felülni az ágyban. Na, ekkor jött az elhatározás, ismét edzenem kell! Bevallom, mindig csak a hassal és az alsótesttel foglalkoztam, de most súlyokat vettem a kezembe, életemben először :) Másnap reggel az egy dolog, hogy izomlázam volt, de hosszú - hosszú évek óta először nem éreztem fájdalmat a hátamban !
Ez hogyan is kapcsolódik ide? Minden reggel (nyilván a lehetőségekhez igazítva), ha így kezded a napot, akkor biztosan van 1 kerek órád magadra és a nap hátralévő részére is nyersz időt, sőt, türelmet! Olyan edzést kell választani (nem dvd!), ami mellett nem tudsz gondolkodni, nem kalandozol el, mert a gyakorlat helyes végrehajtásához figyelned kell, illetve számolni és igen, megterhelőek ezek a gyakorlatok, de utána másképp látsz mindent. A tested energiái felszabadulnak, az agyad tisztább lesz és jobban bírod a napot. Most jön a következő kifogás, a gyakorlatok. Nagyon egyszerű, hisz az interneten számos video fent van és ha nincs előéleted, akkor néhányak, akár több részletben is végignézhetsz, így lesz elképzelésed a miről és a hogyanról. Nincs súlyzód? Ez sem kifogás!Miután nem az a cél, hogy komoly izomzatot építsünk magunkra, így nagy súlyokra sincs szükségünk, mert az otthon található forrásokból is meg tudjuk oldani. Kényelmesen 0,5 - 1 kg - t biztosan és ehhez nincs is szükség másra, mint a legolcsóbb mezei sóra, esetleg homokra, fél - vagy 0,75 literes üres műanyag palackra és egy kidobásra váró, erősebb szövésű (akár nylon) harisnyára!
Lelkileg is hidd el nagyon jót tesz és utána jobban tudsz gondolkodni, alkotni, vagy egy nagyobb, nem túl kellemes feladatra is több energiád lesz. Nem mellesleg, az otthon lévő anyukák többsége azért valljuk be, rendelkezik itt - ott némi párnával, kisebbel - nagyobbal és az önbecsülésünknek is nagyon jót tesz, mert kb 1 hét után érezhető, látható változást hoz :)
Még egy kikapcsolódási, feltöltési lehetőség, az esti séta! Tegnap ismét megtapasztaltam a hatását :) Bár már viszonylag késő volt (igen, mert a munkától nem tudtam elszakadni), de elmentünk kb 30 percre sétálni Apával, a legkisebb gyermekkel és a Dave - vel, az idősebbik spánielünkkel. Már a lakásból kimozdulva is jobb és szebb lett minden, de a két "gyerek" erre csak rásegített :) Látni, amint a kicsi fogja a pórázt, a kutya húzza, de azért próbálnak egymásra is figyelni, látni az örömüket ( a kicsi feladatot kapott, Dave örül a sétának) fantasztikus érzés és persze jó nagyokat nevettünk :)
Még egy hasznos tanács! Együnk sokkal kevesebb káros szénhidrátot, amely hirtelen emeli meg a vércukrot, majd olyan hirtelen le is esik tőle! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése