2012. április 2., hétfő

Vega húsvéti sonka

Elöljáróban csak annyit, hogy tudom sokan elítélik a vegetáriánus életmódot, de ez már mostanság nem tud felidegesíteni. A legkisebb gyermek szoptatása után azonnal visszatértem a húsmentes életre. Tehát tejterméket eszem, de a tejet messze kerülöm, tojást csak elvétve. Hozzáteszem, a családban én vagyok az egyetlen aki egyáltalán nem eszik húst. Sőt, már mindenkit megnyugtattam, mert kb 2 hónapja voltam vérvételen és tökéletes volt, még vérszegény sem vagyok :)

Tudom, húsvét csak hétvégén lesz, de aki esetleg szeretne ilyen, vegetáriánus sonkát készíteni, 
annak még nem késő :)
Ugyan, ilyet még sosem készítettem, mert gabonagömböcöt szoktam venni, 
de most az idén végre kipróbálom :) Katáéktól már sok receptet kipróbáltam és mindegyik nagyon 
finom volt és hát az Ő sonkája számomra nagyon csábító
a recept itt olvasható : 

Szóval az én sonkám:
itt már megfőzés után
 a főzős megoldást választottam, bár az alaprecepthez képest biztosan eltértem, mert szokás szerint csak szemre mértem :) A legnagyobb meglepetés az volt számomra, amikor ketté vettem a főzéshez a "masszát", mert sokkal ruganyosabb volt, mint általában a szejtán szokott lenni, 
illetve a közepében hatalmas légbuborék volt

Itt sütés után látható. Sütés közben a lakásban fantasztikus illat volt :)

Itt már behálózva látható (a sonkahálót Anyukámék néhány hónapja a CBA-ban kaptak végre)

Itt már a páclében, amibe sosem teszek ecetet, inkább picit több babérlevelet, 
ebből is ha lehet, akkor frissen, a sajátomat használom
nagyon várom a hétvégét, hogy milyen íze lesz a szombaton frissen készülő fonott kalácsommal, amit minden évben készítek és persze a kihagyhatatlan répatortám :)

kész sonka észrevételek: legközelebb a tofut a legkisebb lyukú reszelőn kell lereszelni és szerintem pácolás közben még egyszer kis ideig újra "megfőzni", így picit gumis az állaga, viszont megmelegítve az íze nagyon jó, sikerült eltalálnom a fűszerezést :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése