2012. március 11., vasárnap

Másolatok

Néhány napja jártam a gyöngyfűzős blogokat, mert nagyon szeretem látni, hogy ki miket készít és hát amikor az emberben kavarog több elképzelés, akkor szükség van plusz ingerekre, esetleg színekre. Döbbenet volt, amikkel találkoztam. Sajnos egyre többen nem saját kútfőből, hanem mások által már kitalált mintákat fűznek meg és utána már ugyanazt az ékszert, alkotót látom, hogy értékesíti őket, ott viszont már szinte sajátjaként. Sajnos már a külföldi oldalaknál is tapasztaltam :( Persze, az embernek szüksége van inspirációra, de ha már gyöngyfűzésre, gyöngyékszer készítésre adja a fejét, akkor miért másol, hisz ahhoz nem szükséges akkora tudás. Bár sajnálatos módon az elmúlt hónapokban találkoztam olyan ékszerrel, ahol még a mintát is árulja a készítő, aki egyébként nagyobb név, viszont egészen véletlenül ugyanazt az ékszert megtaláltam egy külföldi, igen eldugott blogon és hát bizony a két blog bejegyzés között volt legalább két év eltérés és nem a mi előnyünkre. Nem akarok megbántani senkit, hisz én is készítettem már más mintáját, de csak három félét és nem csak azokat "gyártom" sorozatban, amit már előttem valaki "megszült". Ez a bejegyzés most csak azért lett, mert egy teljesen egyszerű minta kipattant a fejemből, több hónapja és időközben láttam egy nagyobb, elismertebb gyöngyfűzőnél is láttam, de itt nem egy bonyolult, hosszasan megtervezett ékszerről van szó. Sajnos azt érzem, hogy egyre kevesebb a becsület, bár hozzá teszem, számomra a hazaiak közül csak kettő olyan nagyobb név van (legalább is számomra), akiknek a munkáját rendkívül egyedinek tartom és még sosem láttam Náluk, hogy bárkit másolnának, még a kezdetekben sem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése